Už před udělením licence k postavení komunikace se stalo terčem kritiky, že dálnice má vést jen do Mistelbachu, a ne až k českým hranicím. Vítěz veřejné soutěže, konsorcium Bonaventura (s účastí stavebních společností Alpine a Hochtief), čelil v posledních týdnech právním námitkám proti výběru zhotovitele stavby. Rakouský ministr dopravy Hubert Gorbach a Asfinag ale dosud ujišťovali, že zadání zakázky bylo dobře připraveno.
Dnes Asfinag údajně prohlásil, že vznášení námitek u tak velkých projektů není ničím neobvyklým. Poražené konsorcium Akor minulý týden podalo žádost o přezkoumání výběrového řízení úřadem pro udělování zakázek. Připojil se k němu i třetí uchazeč o zakázku, společnost Bilfinger Berger. Dálniční správa poté uvedla, že počítá se zdržením stavebních prací o dva měsíce.
U výstavby dálnice A5 byl uplatněn model "veřejně-soukromého partnerství" (Public-Private-Partnership, PPP) a projekt by se měl podle rakouské vlády stát vzorovým příkladem pro budoucí infrastrukturální projekty se soukromým podílem.
Čtyřproudá dálnice o délce 51 kilometrů by měla být dokončena na podzim roku 2009. Stavební náklady obnáší zhruba 850 milionů eur (asi 24 miliard korun). Privátní firmy budou kromě výstavby dálnice odpovědné i za její provoz a údržbu během prvních 30 let.