Peníze by podle něj měly pomoci dobudovat páteřní komunikace, například silniční okruh kolem Prahy nebo rychlostní silnici R35, která je souběžným spojením Čech a Moravy s dálnicí D1. Silnice R35 je jedním z klíčových projektů a podle Jaška by mohla být hotova v roce 2013.
Dalšími projekty, které budou financovány z peněz EU, jsou například rekonstrukce dálnice D1, modernizace a rozvoj pražského metra nebo železniční koridory z Prahy na Plzeň a do Českých Budějovic. Ty jsou součástí celoevropského programu TEN-T, který podporuje budování transevropské dopravní sítě.
České republiky se program TEN-T dotýká například železničním spojením Drážďany, Praha, České Budějovice, Vídeň, Budapešť nebo silničním tahem Gdaňsk, Brno, Bratislava, Vídeň. Dostat by se mělo i na projekty menší, třeba na rekonstrukci tratě Planá u Mariánských lázní - Cheb nebo přeložku železnice v Třemošné.
Evropská unie proplatí České republice až 85 procent nákladů na schválené projekty, zbytek peněz půjde ze státního rozpočtu. Potíže by mohl přinést způsob proplácení nákladů. Peníze z evropských fondů budou propláceny až zpětně, takže Česká republika bude muset zajistit předběžné financování z vlastních zdrojů. Jelikož lze od evropské unie očekávat až 23 miliard korun ročně, je nutné stejnou částku najít i ve státním rozpočtu.
Podle Jaška se již s těmito penězi počítá v návrhu státního rozpočtu i v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2007. O rok později by tyto peníze měla přinést půjčka od Evropské investiční banky.
Peníze jsou součástí Operačního programu Doprava, jehož finální podobu má ministerstvo předložit Evropské komisi v listopadu.