Průzkum: Většina lidí je spokojena s poskytovatelem internetu

04.10.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 4. října (ČTK) - Většina uživatelů internetu v domácnosti je spokojena se svým současným hlavním poskytovatelem připojení. Podle posledního průzkumu agentury Factum Invenio svou spokojenost vyjádřilo 82 procent respondentů, nespokojeno je pouze sedm procent. Zbývajících 11 procent je spokojeno částečně. V porovnání s březnovým průzkumem celková spokojenost s hlavním poskytovatelem mírně vzrostla.

Nejvíce spokojeni jsou zákazníci kabelových televizí, a to 90 procent. Naopak nejméně spokojených je mezi těmi, kteří používají připojení pomocí mobilního telefonu. Nespokojenost vyjádřilo 22 procent z nich.

Hlavními důvody nespokojenosti jsou cena připojení, technické problémy a rychlost připojení. "V porovnání s předchozí vlnou vzrostla spokojenost s rychlostí připojení, což koresponduje se stávající snahou většiny poskytovatelů zvyšovat rychlost připojení při zachování stejné ceny," uvedl Michal Peca z agentury Factum Invenio.

Na rychlost a cenu připojení si nejvíce stěžují uživatelé připojení přes mobilní telefon. Vysokou nespokojenost s cenou vyjádřili také uživatelé kabelového připojení. S technickými problémy se nejvíce setkávají lidé, kteří používají bezdrátové připojení. Naopak nejméně problémů průzkum zjistil u připojení ADSL. S rychlostí připojení mají nejmenší problémy zákazníci kabelových televizí.

Factum Invenio provádí průzkum Broadband Monitor - perspektiva vysokorychlostního internetu v domácnostech ČR dvakrát ročně. Poslední vlnu průzkumu, které se zúčastnilo 1075 pravidelných uživatelů internetu v domácnosti, agentura realizovala v září.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK