HN: Výběrové řízení na mýtné je podle Řebíčka v pořádku

05.10.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 5. října (ČTK) - Ministr dopravy za ODS Aleš Řebíček posvětil výsledek i průběh výběrového řízení na elektronické mýtné, které vyhlásil jeho předchůdce Milan Šimonovský (KDU-ČSL). Tendr přitom občanští demokraté, včetně Řebíčka, kritizovali. Ve svém dnešním vydání to píšou Hospodářské noviny (HN).

Evropské komise požádala ČR o vyjádření, zda bylo výběrové řízení na dodavatele mýtného legitimní. Ministerští úředníci příští týden v Bruselu Šimonovského výběrové řízení podpoří. "Sdělíme jim, že žádný zákon porušen nebyl," řekl Řebíček HN.

Po svém nástupu do funkce ministr říkal, že provede audit této zakázky. On i bývalý stínový ministr dopravy ODS Petr Bendl kritizovali jak způsob práce výběrové komise, tak i zvolené mikrovlnné řešení.

Pochybení však podle Řebíčka nebylo nalezeno. "Auditem bych naši prověrku nenazval. Přečíst patnáct tisíc stran dokumentace nebylo v našich silách," uvedl Řebíček. Dál již výběrové řešení prošetřovat nebude, píšou HN.

Žádost o vyjádření, na kterou nyní Řebíček odpovídá, přišla z generálního ředitelství Evropské komise pro energetiku a dopravu. Ta prošetřuje podání italské firmy Autostrade, jež byla z tuzemského výběrového řízení vyloučena.

V dalším řízení si firmy provozující satelitní mýtné stěžují na diskriminaci. Brusel také prověřuje, zda byl tendr na mýtné vypsán v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek, připomínají HN.

Ministerstvo dopravy vybralo v tendru na dodávku a provozování mýtného systému nabídku firmy Kapsch, která byla o 4,5 miliardy korun vyšší než konkurenční nabídka Autostrade. Tu, stejně jako dva další uchazeče, výběrová komise vyloučila ze soutěže pro formální nedostatky. Autostrade pak podala námitky Evropské komisi. Tendrem se rovněž zabývá Krajský soud v Brně.

Mýtné od nákladních aut by měl stát podle dohody s firmou Kapsch začít vybírat na 970 kilometrech dálnic a rychlostních silnic od ledna 2007 a na vybraných silnicích s půlročním zpožděním.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK