Airbus nyní připravuje opatření, která mu mají uspořit výrobní náklady. Airbus a jeho mateřská skupina EADS přijdou kvůli již dvouletému odkladu dodávek A380 o téměř pět miliard eur na provozním zisku. Ambiciózní projekt A380 je provázen těžkými problémy, které se soustřeďují ve složité instalaci kabelových sítí.
Vedení EADS a Airbusu chce na propad zisku reagovat úsporami nákladů, zejména konsolidací výrobních operací. To však vyvolává nervózní odpověď vlád Německa a Francie, které mají zájem na zachování pracovních míst. Dnešní Streiffova slova tak vyvolají obavy zejména u německých odborů.
Na otázku, zda se plánuje převedení výroby A380 do Toulouse z Hamburku, kde má nyní Airbus lakovnu a další závody, Streiff odpověděl: "Všechno je možné, nic však rozhodnuto není. Hodnotíme všechny nápady." Dodal, že změny ve výrobě budou projednány se zaměstnanci a rozhodnutí padne během tří až čtyř měsíců.
Německý ministr hospodářství Michael Glos ve středu vyzval EADS, aby při restrukturalizaci svých operací postupovala rovnoměrně, tedy stejně ve Francii jako v Německu. "Předpokládám, že nevyhnutelná opatření ke zvýšení efektivnosti a snížení nákladů postihnou stejně všechna místa výroby a zátěž se rozprostře rovnoměrně," řekl.
Podle listu Wall Street Journal Europe by se naopak výroba úspěšného modelu A320 měla soustředit v Hamburku. Německá vláda však naznačila, že s převedením výroby A380 do Toulouse souhlasit nebude, protože do hamburského závodu se investovalo právě kvůli A380 750 milionů eur. Německo má na EADS stejný podíl jako Francie.
Wall Street Journal upozorňuje, že opuštění výroby A380 ve prospěch A320 by bylo pro Německo naopak dlouhodobě výhodné, protože A320 má lepší vyhlídky než politicky prosazené, avšak komerčně problematické superjumbo. Airbus zatím sehnal u A380 zakázky jen na 159 strojů, což je hluboko pod prahem návratnosti odhadovaným mezi 250 a 400 zakázkami.