Teprve po závěrečném testu spustí Kapsch tzv. pilotní provoz, během kterého již budou po zpoplatněných silnicích jezdit kamiony s instalovanými palubními jednotkami. Nebude jim však účtováno mýtné. Od 1. ledna 2007 se řidiči kamionů již placení mýtného nevyhnou.
Podle HN také hrozí, že asi 15 procent všech bran bude čerpat elektřinu z dieselových agregátů. Představitelé Kapsche sdělili, že jde o alternativní řešení pro případy, kdy by se protáhla jednání se stavebními úřady a majiteli pozemků.
K 1. říjnu bylo na českých dálnicích dokončeno 53 bran. Celkem by mělo být vystavěno do konce listopadu 171 mýtných bran na 950 kilometrech dálnic a rychlostních silnic.
Od počátku října otevřela firma Kapsch ve spolupráci s Hospodářskou komorou ČR 14 kontaktních míst, tzv. Premidpointů, kde si řidiči a dopravní společnosti budou moci zaregistrovat palubní jednotku premid pro platbu mýta předem (pre-pay) i pro platbu následnou (post-pay). Při následné platbě je nutné uzavření smlouvy s provozovatelem. Pouze zde budou moci získat zvláštní palubní jednotku vozidla osvobozená od mýtné povinnosti. Kontaktní místa se nacházejí v krajských městech a Praze.
Celý systém stojí kolem 22 miliard korun a od roku 2008 by měl do státního rozpočtu přinést až osm miliard korun ročně.