YouTube vznikl teprve loni v únoru, kdy ho v garáži založili tři mladíci, kteří do té doby pracovali ve společnosti PayPal. To je platební systém aukční síně eBay. YouTube vděčí za svůj úspěch rozmachu internetu a on-line reklamě. Uživatelé webu YouTube nyní každý den zhlédnou přes 100 milionů videosnímků a podnik samotný má podle výzkumných firem větší podíl na trhu než obdobné služby společnosti Google.
YouTube umožňuje sdílení videosnímků přes internet, má ale širší využití, včetně prohlížení obrazového materiálu některých mediálních agentur. Právě kvůli tomu se ale YouTube dostal do sporu s majiteli obsahu, kteří tvrdí, že jejich snímky jsou na internetu sdíleny bez jejich souhlasu a tedy proti jejich vůli.
YouTube sice oznámil, že podepsal několik smluv o distribuci obrazového materiálu, analytici přesto podotýkají, že Google si tímto nákupem na sebe ušije bič. Pokud se prý YouTube ocitne pod křídly lídra v oboru, tedy firmy Google, je možné, že se na něj navalí vlna žalob. Investoři si ale prozatím žádné problémy nepřipouštějí, což je znát v růstu ceny akcií Google.