Oproti roku 2003 je nárůst dokonce čtyřnásobný, neboť tehdy si zboží či služby přes internet pořídila jen tři procenta lidí starších 16 let. O rok později to bylo pět procent.
Tento způsob nakupování láká více muže než ženy, nakupujících mužů je zhruba o polovinu více než žen. Co se týče věkových skupin, největší zájem vykazují mladí lidé ve věku 25 až 34 let, následují mladí ve věku od 16 do 24 let a lidé ve skupině 35 až 44 let. Tyto tři věkové skupiny tvoří dohromady téměř čtyři pětiny všech internetových zákazníků.
Největší zájem mají lidé na internetu o elektronické vybavení, které si přes internet za posledních 12 měsíců pořídilo 35 procent ze všech kupujících. Druhým nejčastějším obchodním artiklem jsou knihy, časopisy a učebnice (31 procent), stejný zájem je i o nákup vstupenek. Nejmenší zájem je naopak o software (15 procent), filmy a hudbu (12 procent) a počítače a hardware (osm procent).
Nakupovaný sortiment se podle ČSÚ liší podle zájmů mužů a žen. Muži nakupují zejména elektroniku, software či počítače, u žen vítězí oblečení a sportovní potřeby.
Nejvíce lidí, kteří v posledním roce využili internet pro nákup, se nachází v Praze, a to téměř čtvrtina. Dalších 13 procent kupujících je ze Středočeského kraje, necelých 11 pak z Jihomoravského a Moravskoslezského kraje. Nejmenší zájem o internetové nakupování projevili lidé v Karlovarském, Zlínském a Plzeňském kraji.