Podle Žižkové se soud nezabývá postupem ministerstva při výběru dodavatele, ale kroky Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Ten letos v březnu potvrdil přidělení zakázky společnosti Kapsch, která v tendru nabídla až třetí nejnižší cenu, a umožnil tak podpis smlouvy s ministerstvem dopravy. Rozhodnutí poté u soudu napadla společnost Autostrade, která byla kvůli formálním nedostatkům z tendru vyřazena.
Podle mediálního zástupce Autostrade Romana Pospíšila firma bude v řízení pokračovat. Příští týden má podle něj být u soudu slyšení, ale verdikt zřejmě ještě nepadne. Upřesnil, že podle předběžného opatření se mají obě strany, tedy ministerstvo i Kapsch zdržet jakéhokoliv smluvního plnění.
Pokud se zavedení mýtného systému zpozdí z dohodnutého termínu 1. ledna 2007, chce ministerstvo pro nákladní kamionovou dopravu nad 12 tun zachovat systém dálničních známek. Měly by přitom platit stejné sazby jako v letošním roce. Bude to však vyžadovat změnu zákona o pozemních komunikacích ve zkráceném řízení. Jednodenní kupón pro vozy nad 12 tun stojí 250 korun, roční vyjde na 14.000 Kč
Zpoždění projektu by podle Žižkové také znamenalo nižší výnos z výběru mýtného pro stát a méně prostředků na výstavbu silnic a dálnic. Stát by měl ročně z mýtného získat kolem osmi miliard korun. Pro příští rok odhadovalo ministerstvo dopravy čistý výnos po odečtení nákladů 2,8 miliardy.
Smluvní sankce za pozdější zavedení mýta se podle neoficiálních informací pohybují až do pěti milionů korun denně.
Ze 171 mýtných bran zatím Kapsch postavil třetinu. Firma i ministerstvo před rozhodnutím soudu tvrdily, že systém začne fungovat bez dalšího zpoždění.