ČT čeká 50.000 nových poplatníků,zavedla inspektora přes poplatky

11.10.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 11. října (ČTK) - Česká televize předpokládá, že letos získá dalších nejméně 50.000 nových koncesionářských poplatníků. Radě ČT to řekl vedoucí oddělení správy a evidence TV poplatků Petr Javorský. Takový počet by ČT přinesl zhruba 60 milionů korun ročně. Zároveň ČT zřídila funkci inspektora evidence poplatků, který v terénu vyhledává potenciální neplatiče. Pro vyhledávání neevidovaných poplatníků zejména z řad podniků a firem ČT v tendru vybere agenturu a hledá i PR agenturu pro kampaň na udržení současných poplatníků.

"Inspektor TV poplatků nechodí po domácnostech, ale kontroluje velké firmy a právnické osoby a na ty se zaměřuje. Například na obchodní řetězce či hotely, kde je předpoklad, že je více televizorů," uvedl Javorský.

ČT v dohledné době vybere dvě agentury. Jednu, která bude mít na starosti rovněž vyhledávání neevidovaných poplatníků a bude spolupracovat s inspektorem pro evidenci TV poplatků. Druhá agentura bude zaměřena na PR a bude dlouhodobě zajišťovat komunikační kampaň zaměřenou nejen na získávání nových, ale také na udržení současných poplatníků. "Máme určitě ještě pár set tisíc neplatičů a ty postupně najdeme," řekl ČTK vrchní ředitel František Lambert.

V letošním roce si mimo jiné ČT vyměnila databáze s Český rozhlasem. Z této akce vzešlo 11.000 nových poplatníků, což představuje přínos přes devět milionů korun, uvedl Javorský.

Česká televize až do loňského roku registrovala každoroční úbytek koncesionářů v řádech desetitisíců. Loni v květnu proto zahájila kampaň a rozeslala zhruba 550.000 výzev lidem, kteří v minulosti poplatky platili a poté z různých důvodů přestali.

Akce televize způsobil příliv 177.000 nových poplatníků, což při současném poplatku sto korun činí více než 200 milionů korun ročně. Na druhou stranu se ale způsob kampaně ČT setkal s kritikou, zejména kvůli neosobnímu stylu dopisu, rozeslanému lidem, i proto, že oslovila i diváky, kteří prokazatelně žádné dluhy vůči ČT neměli. Akci na vymáhání nedoplatků podpořila i Rada ČT, která ale rovněž kritizovala část toho, jak byla uskutečněna.

Televizní poplatek činí od loňského října na základě novely zákona o poplatcích stokorunu měsíčně, což je o 25 korun více než do té doby. Do roku 2008 se poplatek zvýší na 135 korun, zároveň však ČT přijde téměř o veškerou reklamu ve svém vysílání. Novela jednorázově zvýšila i poplatky za rozhlas, a to o osm korun na 45 Kč měsíčně. Poplatky jsou hlavním zdrojem financování obou těchto veřejnoprávních médií.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK