Ivana Picková z SOS dnes ČTK řekla, že řada klientů České spořitelny v noci na dnešek obdržela podvodný email, který je vyzýval k aktivaci nového systému zabezpečení u České spořitelny. "Volba České spořitelny podvodníky při plošně rozesílaném emailu není náhodná. Má nejvíce klientů a tím je i největší šance, že některé z nich osloví," uvedla Picková.
Na nejnovější útok na svých internetových stránkách www.pooh.cz upozornil také počítačový odborník Daniel Dočekal, který zveřejnil kopii podvodného emailu. V něm se podvodníci pomocí elektronického formuláře s logem České spořitelny snaží z klientů vylákat jejich číslo a přihlašovací heslo k internetovému či telefonickému bankovnictví. "Klasický příklad phishingu umožní získat přístup k účtům uživatelů služby Servis24 (internetové bankovnictví České spořitelny," uvedl Dočekal.
Terčem podobného útoku se stala letos na jaře například česká pobočka Citibank.