SOS: ČS a její klienti čelí internetovému útoku podvodníků

12.10.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 12. října (ČTK) - Česká spořitelna a její klienti se v noci na dnešek podle Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) a počítačových odborníků stali cílem internetového útoku zvaného phishing, pomocí kterého se neznámí pachatelé pokouší z lidí vylákat data pro přístup k jejich bankovním účtům. Vyjádření České spořitelny ČTK shání.

Ivana Picková z SOS dnes ČTK řekla, že řada klientů České spořitelny v noci na dnešek obdržela podvodný email, který je vyzýval k aktivaci nového systému zabezpečení u České spořitelny. "Volba České spořitelny podvodníky při plošně rozesílaném emailu není náhodná. Má nejvíce klientů a tím je i největší šance, že některé z nich osloví," uvedla Picková.

Na nejnovější útok na svých internetových stránkách www.pooh.cz upozornil také počítačový odborník Daniel Dočekal, který zveřejnil kopii podvodného emailu. V něm se podvodníci pomocí elektronického formuláře s logem České spořitelny snaží z klientů vylákat jejich číslo a přihlašovací heslo k internetovému či telefonickému bankovnictví. "Klasický příklad phishingu umožní získat přístup k účtům uživatelů služby Servis24 (internetové bankovnictví České spořitelny," uvedl Dočekal.

Terčem podobného útoku se stala letos na jaře například česká pobočka Citibank.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK