Vláda tak velmi pravděpodobně dodrží původní harmonogram privatizace Aera, který počítal s tím, že investor bude znám 18. října. Tím by se měla stát společnost Oakfield z česko-slovenské investiční skupiny Penta, jež za vodochodský podnik hodlá zaplatit 2,91 miliardy korun. Nový majitel se musí smluvně zavázat, že udrží výrobu a zachová zaměstnanost.
S Tlustým se před nedávnem dostal kvůli privatizaci Aera do sporu ministr průmyslu a obchodu Martin Říman. Podle jeho dřívějších prohlášení by se měla prodat pouze civilní část firmy, zatímco vojenská by z důvodu bezpečnosti země zůstala v rukách státu. Současný názor Římana se ČTK zatím nepodařilo získat. Tlustý naopak rychlý prodej podporuje, protože bez něj by za několik měsíců údajně podniku hrozil konkurz.
O Aero se ucházely společnosti Slovácké strojírny, HTC Holding, Aero Kilcullen Consortium, Benson RPG, Český letecký průmysl, Eco-Investment, Oakfield a konsorcium firem PPF a J&T. Většina zájemců již dříve přiznala, že Aero chtějí získat především pro možnost vybudovat z tamní přistávací dráhy mezinárodní letiště.
Privatizaci Aera vláda v polovině letošního března přerušila právě kvůli snaze zájemců vybudovat letiště. Ministerstvo dopravy si pak nechalo vypracovat posudek, zda by tento krok nijak ekonomicky neohrožoval situaci ruzyňského letiště. Z analýzy vyplynulo, že existence dvou letišť se z hlediska celkových výnosů jeví jako výhodnější než provozování pouze jednoho.
Aero Vodochody vykázalo loni ztrátu 1,38 miliardy korun. Hospodaření firmy se tak meziročně zhoršilo o více než 1,5 miliardy korun. Hlavní příčinou propadu bylo nepříznivé finanční hospodaření, které skončilo ztrátou 959 milionů korun. Společnost má záporné vlastní jmění, a to téměř 6,5 miliardy korun.