Za favorita privatizace je považována společnost Oakfield z česko-slovenské investiční skupiny Penta, jež za vodochodský podnik hodlá zaplatit 2,91 miliardy korun.
Privatizace Aera na programu jednání vlády původně nebyla, ale ministr financí Vlastimil Tlustý ji navrhl dodatečně zařadit. S Tlustým se před nedávnem dostal kvůli Aeru do sporu ministr průmyslu a obchodu Martin Říman. Podle jeho dřívějších prohlášení by se měla prodat pouze civilní část firmy, zatímco vojenská by z důvodu bezpečnosti země zůstala v rukách státu. Tlustý naopak rychlý prodej podporuje, protože bez něj by za několik měsíců údajně podniku hrozil konkurz.
O Aero se ucházely společnosti Slovácké strojírny, HTC Holding, Aero Kilcullen Consortium, Benson RPG, Český letecký průmysl, Eco-Investment, Oakfield a konsorcium firem PPF a J&T. Většina zájemců již dříve přiznala, že Aero chtějí získat především pro možnost vybudovat z tamní přistávací dráhy mezinárodní letiště. Nový majitel se však musí smluvně zavázat, že udrží výrobu a zachová zaměstnanost.
Aero Vodochody vykázalo loni ztrátu 1,38 miliardy korun. Hospodaření firmy se tak meziročně zhoršilo o více než 1,5 miliardy korun. Hlavní příčinou propadu bylo nepříznivé finanční hospodaření, které skončilo ztrátou 959 milionů korun. Společnost má záporné vlastní jmění, a to téměř 6,5 miliardy korun.