"Čas, který bude odebrán veřejnoprávní televizi, nebude nikde nahrazen. Hrozí, že poptávka po televizní reklamě bude převyšovat nabídku, a to může vést i k nárůstu cen," uvedl marketingový ředitel T-Mobilu Petr Dvořák.
Mediální odborníci se domnívají, že případný "reklamní duopol" Novy a Primy poškodí televizní trh. Situací se proto už zabývá i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. "Zatím je to příliš čerstvé, ale dokud nebude fungovat digitální vysílání, je nutné současnou situaci změnit. Snahy ponechat reklamu vítáme a podporujeme, ale nyní záleží na politicích," citují HN předsedu antimonopolního úřadu Martina Pecinu.
Objem reklamy reguluje zákon. Jedinou šanci, jak omezit její úbytek, je podle HN přidat tento návrh jako nepřímou novelu u jiného schvalovaného zákona. Asociace komunikačních agentur (AKA) se proto obrátí přímo na poslance.
"Chceme, aby si ČT zachovala současný objem reklamy alespoň do doby, než budou fungovat digitální televize," uvádí asociace v materiálu, který podpořili největší tuzemští inzerenti a který už příští týden obdrží všichni politici.
Určitou podporu už inzerenti mají. "Na zachování reklamy na České televizi mám podobný názor. Já osobně případný návrh podpořím," uvedl ministr vnitra a informatiky Ivan Langer (ODS). Ostatní strany zatím postup zvažují, ale ponechání reklamy na ČT v zásadě neodmítají, uvedly HN.