Sony Ericsson, který vznikl před pěti lety a před čtyřmi roky měl značné ztráty, zvýšil marži zisku před zdaněním na 14,9 procenta z tržeb 2,91 miliardy eur. V předchozím čtvrtletí byl tento podíl na tržbách Sony Ericssonu 9,3 procenta. Nárůst firmě zajistila především silná poptávka po dražších telefonech s digitálním Walkmanem a prodej fotografujících mobilů Cybershot.
Marže provozního zisku Nokie z aktivit týkajících se mobilních telefonů klesla na 13 procent z 15,2 procenta za druhé čtvrtletí. Reuters připomíná, že zisková marže Nokie byla ještě před několika lety nad 20 procenty. S rychle rostoucím prodejem mobilů ale ziskové marže na telefon spadly dolů kvůli ostré konkurenci a vyššímu prodeji levnějších telefonů.
Potvrzuje to analytik Neil Mawston z průzkumové agentury Strategy Analytics. "Rostoucí odbyt Nokie na rozvojových trzích s přístroji na začátečnické úrovni tlačí průměrnou prodejní cenu dolů s rychlou tendencí," uvedl analytik.
Společnost Strategy Analytics dnes zveřejnila odhad, že se ve třetím čtvrtletí prodalo celkem 256 milionů mobilů. Proti stejným třem měsícům minulého roku to představuje nárůst o 22 procent. Jiná průzkumová agentura IDC odhaduje aktuální světový prodej mobilů na 255 milionů.