S výstavbou čtyřproudé silnice z Třanovic do Hrádku a s rozšířením silnice z Hrádku k hraničnímu přechodu Mosty u Jablunkova-Svrčinovec na Slovensko se podle Řebíčka počítá v případě, že intenzita dopravy ke konci roku 2008 překročí 15.000 vozidel denně nebo bude podepsána dohoda mezi ČR a SR o rozšíření evropské silnice E75 mezi Českým Těšínem na Karvinsku a Žilinou na čtyřpruhovou silnici.
"Podle mapy oficiálního výsledků sčítání dopravy za rok 2005 od Ředitelství silnic a dálnic vyplývá, že úsek mezi Třanovicemi a Mosty u Jablunkova je rozčleněn na etapy a intenzita dopravy se pohybuje od 6000 do 10.000 vozidel denně. Pouze na území Třince je to o něco více, ale v žádném případě nedosahuje 15.000 nebo více vozidel," dodala Žižková.
Podnikatelé na Třinecku míní, že otálení s výstavbou je na škodu a doprava je v některých úsecích neúnosná. "Když nebudeme řešit krizové situace v předstihu a budeme to všechno oddalovat, tak na to dojedeme. Protože úsek Třinec-Oldřichovice-Bystřice je špunt, kterým teď jezdí mezi 22.000 až 30.000 vozidel denně, a pokud dojde k nějaké havárii, není žádná alternativa, aby se to objelo," řekl dnes ČTK Václav Laštůvka, šéf Slezské silniční iniciativy, která hájí zájmy místních samospráv a podnikatelů.
Podle Laštůvky na oddalování staveb doplatí i automobilka Hyundai, která plánuje začít výrobu na podzim 2008. "Po otevření Hyundai přibude tisíc aut denně, a když se to tady ucpe, tak i kamiony z Hyundai uvíznou v koloně na pět šest hodin. V Žilině mají přitom minutové zásoby," dodal.
Společnost Kia Motors začala s výstavbou továrny za přibližně miliardu eur před dvěma lety. Nový podnik zaměstná asi 3000 lidí, dalších zhruba 7000 lidí by měli zaměstnat dodavatelé součástek. Časem by se v továrně mělo vyrábět až 300.000 aut ročně. Obdobné množství aut má vyrábět i automobilka Hyundai v Česku, kde by mělo najít práci asi 3500 lidí.