"Budeme samozřejmě naslouchat managementu Aera, pokud jejich argumenty budou přesvědčivé a pokud bude zájem o L-159, budeme v jejich výrobě pokračovat. Ale o reálnosti rozjednaných obchodů máme vážné pochybnosti," řekl Dospiva.
S projektem přeměny letounů L-159A a vývojovými pracemi na letounu L-159B přitom ve svých plánech počítal stávající management Aera.
Firma by naopak podle vyjádření nového vlastníka měla setrvat u výroby komponentů pro vrtulníky Sikorsky. "Věříme, že program Sikorskeho udržíme a uděláme maximum, abychom jeho výrobu zvýšili," uvedl Dospiva. Kromě Sikorskeho firma oslovila dalších zhruba deset světových výrobců. Do Aera by měla část produkce přemístit například firma Piaggio. Zájem dále mají BAE Systems, Honeywell, Rolls-Royce či Lockheed Martin, uvedl Dospiva.
Potenciálem pro firmu zůstává také oprava starších typů L39 a L598, která jsou po světě v tisíci kusech.
"Potíž je v tom, že dnes 90 procent produkce Aera představuje práce pro Sikorsky. Na ní je zaměstnáno zhruba 300 lidí ze 1700 pracovníků v Aeru," uvedl Dospiva s tím, že do budoucna se musí změnit právě struktura pracovníků.
Firma počítá s miliardovými investicemi do nové přistávací dráhy, terminálu, pojezdové dráhy, technického zabezpečení či navigace.
O prodeji Aera Vodochody rozhodla vláda na středečním zasedání. Investor za vodochodského výrobce letadel zaplatí 2,91 miliardy korun.