"Stavba má obrovský význam z celostátního hlediska, protože R55 se stane jednou z nejvytíženějších silnic v České republice. Navíc jde o první hotovou rychlostní komunikaci ve Zlínském kraji," řekl dnes v Otrokovicích generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Petr Laušman. Momentálně má ale stavba význam hlavně pro zhruba 19.000 obyvatel Otrokovic. Z města by totiž měla zmizet tranzitní doprava ze směru od Tlumačova do krajského města.
Součástí severovýchodního obchvatu je i osm mostů, jejich celková délka činí 376 metrů. Nejdelší je most přes železniční trať a silnici I/49, který je dlouhý takřka 200 metrů. "Jsem rád, že jsme se konečně obchvatu dočkali," uvedl starosta Otrokovic Stanislav Mišák. Město se ale tranzitní dopravy zcela zbaví až po dokončení jihovýchodní části obchvatu, jejíž stavba začne zřejmě v roce 2008. "Doufám, že doba stavby bude co nejkratší," dodal Mišák.
Plán na výstavbu rychlostní komunikace R55 vznikl v roce 1993. Na trase dnešní cesty I/55 s velkou intenzitou dopravy leží mnoho měst a obcí. Ve Zlínském kraji jde například o Tlumačov, Hulín, Otrokovice či Uherský Ostroh. Nová silnice od Olomouce po Břeclav by těmto sídlům výrazně ulevila. Podle starostů je nyní situace velmi špatná, místy totiž projede po silnici až 30.000 vozidel za den. Velkou část z nich přitom tvoří kamiony.