Halloween je podle celkových výdajů v maloobchodech šestým největším svátkem v USA po předvánočním období, svátku sv. Valentýna, Velikonocích, svátku matek a svátku otců. Celkové výdaje jsou ve srovnání s ostatními svátky nižší, protože na Halloween se nedávají dárky.
Podle průzkumu bude letos Halloween slavit 63,8 procenta domácností. Loni ho slavilo pouze 52,5 procenta. V průměru tak domácnost za oslavy vydá 59,06 dolaru (1300 Kč). V roce 2005 průměrná útrata činila 48,48 dolaru.
"Spotřebitelé považují Halloween za sezonní svátek, který má vyplnit mezeru mezi koncem léta a zimními prázdninami," uvedla prezidentka a generální ředitelka NRF Tracy Mullinová. "Halloween nabízí trochu pro každého a v letošním roce se k oslavám připojí lidé každého věku," dodala.
V nákupu dekorací se Halloween zařadil na druhé místo za Vánocemi. Nákup dekorace plánuje 67 procent dotazovaných. Až 95,7 procenta spotřebitelů bude nakupovat cukrovinky, kterými podle tradice obdaruje děti. Za cukrovinky utratí v průměru každý 18,72 dolaru. Oblibu si získávají i kostýmy, za které se v průměru na osobu utratí 21,57 dolaru.
Halloween je nejvíce oblíbený hlavně mezi mladými. Letos bude svátek slavit 85,3 procenta lidí ve věku 18 až 24 let, což je nárůst proti loňskému roku, kdy tento svátek slavilo pouze 66,8 procenta dotazovaných v této kategorii. Ti často pořádají velké party a vyrábějí kostýmy. Ve věku 25 až 34 let bude tento svátek slavit 76,5 procenta lidí a ve věku 35 až 44 let 71,3 procenta.