Podle dopisu ministerstvu dopravy z 23. října, který má ČT1 k dispozici, by firma práce mohla stihnout, pokud v prosinci "nebudou mlhy, nebude sněžit ani mrznout." Jinak by se první etapa mohla posunout. Ministerstvo s tím ovšem nesouhlasí.
Generální ředitel firmy Kapsch Karel Feix uvedl, že ve smlouvě o výstavbě mýtného systému je zakotvena sankce pět milionů korun za každý den zdržení. Firma však případné zdržení přičítá přerušení prací říjnovému rozhodnutí soudu. Kapsch naopak chce požadovat úhradu ztrát, které jí soudním rozhodnutím vznikly. Považuje totiž přerušení prací za zásah vyšší moci. Podle právních odborníků ministerstva dopravy však o zásah vyšší moci v tomto případě nešlo, uvedla mluvčí ministerstva Marcela Žižková.
Krajský soud v Brně vydal začátkem října předběžné opatření o zastavení stavby na návrh firmy Autostrade, podle které bylo výběrové řízení v rozporu se zákonem. Komise ministerstva dopravy společnost ze soutěže o mýtné pro formální nedostatky vyřadila, stejně jako sdružení firem Mytia a konsorcium A-Way a AŽD. Kapsch tak vyhrál jako jediný zbylý účastník tendru s cenou 22 miliard korun. Antimonopolní úřad tento výsledek dvakrát potvrdil. Soud pak 17. října žalobu firmy Autostrade proti dvěma rozhodnutím ÚOHS zamítl a zároveň předběžné zrušil.