Kolik těchto reklamních panelů bude, kolik budou stát či která agentura kampaň zajišťuje, nechce Kapsch prozradit. "Celá informační kampaň je zaměřena velmi úsporně," vzkázal Staněk deníku. Náklady přitom hradí společnost Kapsch a jsou zahrnuty v celkových výdajích na stavbu a provoz mýta, za což Rakušané naúčtují českým úřadům 22 miliard korun, píšou LN.
Propagace je podle Staňka zaměřena na 'informování o příchodu elektronického mýta'. '
Všimnout by si těchto gigantických upoutávek měli podle LN i naši sousedé. Podle Staňka totiž budou umístěny nejen blízko českých hraničních přechodů na české straně, ale i na území Polska, Slovenska, Rakouska či Německa.
Kromě toho v těchto dnech startuje i reklamní kampaň v podobě radiových spotů. Postupně bude firma Kapsch do své kampaně zapojovat i celostátní deníky či některé časopisy.
Propagace potrvá do konce tohoto roku, systém elektronického mýtného se má na českých dálnicích a vybraných silnicích rozeběhnout od prvního ledna 2007, připomínají LN.
Firma Kapsch však podle pondělních informací České televize poprvé připustila, že nemusí stihnout vybudování mýtných bran tak, aby vybírání mýtného mohlo být spuštěno od 1. ledna příštího roku. Podle pondělních Událostí ČT1 to firma sdělila ministerstvu dopravy.
Podle dopisu ministerstvu dopravy z 23. října, který má ČT1 k dispozici, by firma práce mohla stihnout, pokud v prosinci "nebudou mlhy, nebude sněžit ani mrznout." Jinak by se první etapa mohla posunout. Ministerstvo s tím ovšem nesouhlasí.
Generální ředitel firmy Kapsch Karel Feix uvedl, že ve smlouvě o výstavbě mýtného systému je zakotvena sankce pět milionů korun za každý den zdržení. Firma však případné zdržení přičítá přerušení prací říjnovému rozhodnutí soudu. Kapsch naopak chce požadovat úhradu ztrát, které jí soudním rozhodnutím vznikly. Považuje totiž přerušení prací za zásah vyšší moci. Podle právních odborníků ministerstva dopravy však o zásah vyšší moci v tomto případě nešlo, uvedla mluvčí ministerstva Marcela Žižková.