Rada bude v listopadu schvalovat pravidla pro sponzoring

02.11.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Český Krumlov 2. listopadu (ČTK) - České televize by do budoucna mohly získat podrobnější návod na to, jak má vypadat sponzoring v televizi. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání ve spolupráci se zástupci televizního a reklamního trhu nyní vytváří pravidla pro tuto možnost firemní prezentace. Podlé této "kuchařky" by mělo být zřejmé, zda to, co pustí TV na obrazovku je sponzoring anebo klasická reklama. Rada se bude pravidly zabývat v listopadu a čeká ji hlasování o jejich schválení, řekl dnes na mediální konferenci v Českém Krumlově předseda rady Václav Žák.

"Z toho vyplyne kuchařka, kterou, když se bude řídit rada i provozovatelé, tak by nemělo docházet ke konfliktům," uvedl Žák.

Předseda vysílací rady poté řekl ČTK, že v minulých letech rada udělila desítky pokut po 50.000 korunách. Podle rady totiž řada sponzorských vzkazů v televizích nesplňovala zákonem stanovenou formu, a proto je považovala za neoddělenou reklamu. Televize se proti pokutám bránily u soudů, které část pokut zrušily.

Podle Žáka se na přípravě pravidel podílela nejen rada, ale také zástupci Novy, Primy či Rady pro reklamu. Jedinou spornou otázkou je nyní podle předsedy rady to, zda mohou být jako sponzoři pořadů uváděny firmy nebo i jejich značky zboží.

Podle zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání sponzorský vzkaz nesmí propagovat prodej, nákup či pronájem výrobků nebo služeb sponzora. Provozovatel naopak musí označit sponzorovaný pořad na začátku nebo na konci obchodním jménem sponzora, logem nebo ochrannou známkou.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK