Jen pro srovnání, tržby českých hypermarketů a supermarketů letos vyrostou "jen" o šest procent. Přesto na internetu Češi zatím nechají až každou padesátou korunu, kterou se rozhodnou utratit, píšou HN.
Nejvíce z koláče tržeb ukrajují zavedené obchody. Kromě Internet Mall, který letos čeká tržby téměř miliardu a půl, to jsou například také Vltava.cz či Kasa.cz. "Vloni jsme prodali zboží za 420 milionů, letos překročíme půl miliardy korun," odhaduje marketingový manažer Vltava.cz Ondřej Fridrich.
Na internetu se dá zakoupit téměř vše. Mezi vyhledávanými produkty převažuje elektronika a domácí spotřebiče. Pomocí počítače si Češi koupili například každý desátý elektrický spotřebič a každý šestý digitální fotoaparát. Velký podíl má internet také na nákupu dovolené.
Internetovému obchodu se daří v celé Evropě. Podle agentury Forrester Research by letos výdaje přes internet měly poprvé překročit sto miliard eur. "Ze srovnání s východní Evropou nevycházíme špatně, internetové nákupy mají u nás například větší tradici než v Polsku. Za západní Evropou zatím ale pokulháváme," dodává Vetyška.