Do tradičních direct mailových zásilek však tentokrát kromě průvodního dopisu s kalkulovanou výší doplatku a předvyplněného formuláře vkládá leták s kresleným seriálem. Smyslem využití tohoto komunikačního nástroje je názorně vysvětlit postup při uplatnění daňových úlev.
PFČP klientům každoročně poskytuje nadstandardní službu, kdy každému individuálně spočítá optimální doplatek podle stavu konkrétního účtu a zjednoduší tím celý proces. Podle marketingových výzkumů však mají lidé k daňovým úlevám převážně rezervovaný postoj. „Důvodem nevyužívání daňových úlev je podle našich analýz především vnímaná složitost uplatnění daňových odpočtů. Proto se nyní snažíme klientům celý princip fungování názorně popsat,“ komentuje důvody právě realizovaného direct mailu Pavel Němec, výkonný ředitel pro obchod a marketing.
Komiksový příběh zobrazuje fiktivní přepadení účtárny, při kterém mzdová účetní odzbrojí maskovaného lupiče-zaměstnance vysvětlením, jak se dá prostřednictvím penzijního připojištění snadno vydělat úsporou na daních. Pod ilustracemi je zároveň uveden praktický návod ke konkrétním administrativním krokům. „Sázíme tak nejen na názornost, ale i na typicky český smysl pro humor, originalitu a všeobecnou oblibu komiksového žánru,“ doplňuje Pavel Němec.
Daňové úlevy mohou čerpat všichni penzijně připojištění, kteří na svůj penzijní účet za letošek vloží více než 6 000 Kč. Potřebnou administrativu lze v PFČP vyřídit osobně, korespondenčně i po internetu. Na začátku roku 2007 penzijní fond automaticky zašle potvrzení, na jehož základě lze daňový odpočet uplatnit.