Podle Kapsche se zahájení výstavby zbrzdilo o tři měsíce kvůli řízení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. K němu se odvolali dva neúspěšní účastníci tendru, firma Autostrade a sdružení Mytia. Proto se v dodatku ke smlouvě Kapsch dohodl s ministerstvem dopravy na zprovoznění mýtného k 1. lednu 2007 pouze na 900 kilometrech dálnic a rychlostních silnic.
Podle firmy Autostrade, která se stala neúspěšným účastníkem tendru, bylo však výběrové řízení v rozporu se zákonem. Na její návrh pak Krajský soud v Brně vydal začátkem října předběžné opatření o zastavení stavby.
Feix dále uvedl, že nesouhlasí s ministrem dopravy Alešem Řebíčkem, že uvedený dodatek ke smlouvě je pro stát nevýhodný. Zveřejnění dodatku, který s firmou Kapsch podepsal bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský, ale Feix odmítl. Zároveň však řekl, že firma bude příští týden jednat s ministrem Řebíčkem o druhém dodatku.