Jednička a dvojka na českém trhu kabelových operátorů požádaly o povolení spojení v polovině září. Běžně úřad rozhoduje ve lhůtě 30 dnů. V komplikovanějších případech má ale až pět měsíců. Úřad přijímá námitky ke spojení i nadále, uvedl Chalupa. Souhlas s fúzí už dala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.
Karneval chce za více než devět miliard korun koupit mateřská firma UPC, společnost Liberty Global. Po spojení vznikne operátor se zhruba 800.000 klienty, který bude nabízet kabelovou televizi, rychlý internet a telefonní služby. Fúzí vznikne dominant na trhu kabelových televizí, předseda ÚOHS Martin Pecina ale dříve uvedl, že by fúze mohla pomoci trhům hlasových služeb a internetu od dominance Telefóniky O2.
Telefónica konkuruje hlavně kabelovému připojení na internet. Počet uživatelů jejího ADSL v srpnu překročil 400.000. Internet od Karnevalu má zapojeno téměř 60.000 lidí, počet přípojek rychlého internetu od UPC se podle neoficiálních odhadů pohybuje kolem 100.000.
Kabelovou televizi Karneval má doma zhruba 300.000 lidí, u UPC je to 420.000 uživatelů. V této oblasti by v budoucnu mohla být největším konkurentem opět Telefónica O2, případně společnost Czech On Line. Obě firmy začínají nabízet televizi přes pevné telefonní linky. Naopak ostatní kabelové firmy dominantním hráčům nekonkurují téměř vůbec, sítě kabelových operátorů se v jednotlivých lokalitách většinou nepřekrývají.