Podle Jaška prodloužení časového zpoplatnění o rok umožní nalézt řešení pro ZDO. Regionální veřejnou dopravu objednávají kraje. Ty také kompenzují dopravcům ztráty ze svých zdrojů. Podle výkonného ředitele Svazu dopravy Petra Kašíka by náklady regionálních dopravců na mýtné představovaly asi 300 až 350 milionů korun. Nejvíce by na to doplatil Středočeský kraj, který je nejhlasitějším odpůrcem mýtného.
Úplné osvobození regionálních autobusů od povinnosti platit mýtné však MD neplánuje. Podle Jaška jde o nastavení systému. "Vlaky také platí za použitou dopravní cestu," řekl Jašek. "I když je to tzv. nalej vylej, to znamená, že stát platí peníze státu," dodal.
Mýtné mají platit od příštího roku všechna vozidla nad 12 tun, tedy i autobusy. Podle dopravců to autobusovou dopravu zdraží. Při průměrné sazbě mýtného 4,05 koruny za kilometr by se prý zvýšily náklady dopravce na 200kilometrové trase z Prahy do Brna o 800 korun.