Programu se mohou zúčastnit pouze nové či inovované výrobky, které byly uvedeny na český trh v období mezi 1. září 2005 a 31. prosincem 2006.
Po pěti letech fungování byl program v ročníku 2006, jehož vítězové byli vyhlášeni letos v květnu, inovován. Dostal nový název (nyní Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka) a nové logo. Rovněž se podstatně rozšířila výzkumná část programu. Společnosti se od respondentů dozvědí, co si myslí o některých atributech jejich produktu (atraktivnost obalu, očekávání od výrobku a oblíbenost značky), zda již výrobek vyzkoušeli, zda by si jej opětovně zakoupili, a důvody, proč by tak učinili či ne. Dále respondenti vlastními slovy uvádějí, jak na ně výrobek působí, co si o něm myslí, na základě čeho se rozhodují při nákupu novinek a jak často nové výrobky nakupují.
Ročník 2006 byl uzavřen jako rekordní. Nárůst počtu otevřených kategorií a přihlášených výrobků byl ve srovnání s ročníkem 2005 přibližně šedesátiprocentní. Během šesti let fungování programu do něj přihlásilo 117 společností 309 výrobků / výrobkových řad. Vyhlášeno bylo 93 vítězů.
Program má poprvé v historii generálního partnera. Tím se v ročníku 2007 stala společnost Wincanton, přední dodavatel logistických služeb v ČR. PR agenturou programu se stala společnost JWA Prague.
CO JE TO VOLBA SPOTŘEBITELŮ 2007 – NEJLEPŠÍ NOVINKA?
Volba spotřebitelů 2007 – Nejlepší novinka je marketingový program, který monitoruje a oceňuje nové a inovované výrobky FMCG uváděné na český trh. Je jediným programem v ČR, jehož vítěze volí koncoví spotřebitelé. Volba probíhá na reprezentativním panelu 2000 domácností, který spravuje GfK Praha. V každé domácnosti mohou volit až čtyři její členové starší 14 let (u alkoholických výrobků starší 18 let). Volba probíhá na marketingovém principu podle katalogu, který obsahuje fotografie výrobků a texty popisující výrobky.
JAK PROGRAM VOLBA SPOTŘEBITELŮ 2007 – NEJLEPŠÍ NOVINKA FUNGUJE?
Nejprve společnosti zaregistrují své výrobky. Poté se sejde porota složená z odborníků z retailu, která zhodnotí, zda výrobky splňují podmínky programu, a rozdělí je do kategorií. Vítězové jednotlivých kategorií budou zvoleni prostřednictvím reprezentativního panelu 2000 domácností. Na přelomu března a dubna 2007 budou vítězné výrobky slavnostně oceněny na závěrečné ceremonii za účasti přibližně 300 odborníků z retailu, reklamních, komunikačních či mediálních agentur a zástupců tisku. Současně ale nezávisle na oficiálním hlasování o vítězích, které probíhá na panelu domácností, jsou ve spolupráci s partnery programu organizovány spotřebitelské soutěže. V ročníku 2007 proběhnou soutěže např. na www.finance.cz a www.akcniceny.cz. Uživatelé těchto portálů si budou moci zvolit svůj Nejoblíbenější výrobek ze všech výrobků přihlášených do programu Volba spotřebitelů 2007 – Nejlepší novinka, který bude také oceněn na slavnostní ceremonii.
CO PROGRAM VOLBA SPOTŘEBITELŮ 2007 – NEJLEPŠÍ NOVINKA SPOLEČNOSTEM NABÍZÍ?
-
Poskytne vítězným společnostem velmi efektivní nástroj marketingové komunikace a prodeje – logo programu, které mohou používat na obalech vítězných výrobků a v jejich komunikaci po dobu jednoho roku.
-
Dá vítězům možnost odlišit se od konkurence.
-
Pomůže zvýšit tržby a prodloužit životnost vítězných výrobků.
-
Poskytne všem účastníkům programu informace o přihlášených výrobcích a o jejich oblíbenosti mezi spotřebiteli formou výzkumu.
-
Podpoří všechny zaregistrované výrobky, a především vítězné výrobky marketingovými aktivitami pořádanými organizátorem (inzerce a články v odborném a spotřebitelském tisku a na internetu, spotřebitelské soutěže o nejoblíbenější výrobky uživatelů určitých médií, outdoorová kampaň, retailová promoce v maloobchodním řetězci a v rádiu ad.).
Více informací na www.vyrobky-roku.cz nebo na radka.reichelova@atoz.cz.
O společnosti Wincanton
Wincanton je přední logistickou společností v Evropě specializující se na projektování, vytváření a provozování dodavatelských řetězců. V celé Evropě zaměstnává 28 tisíc lidí a její obrat dosahuje ročně 2,5 mld. EUR (71,23 mld. Kč). Díky široké nabídce služeb je Wincanton schopen vytvářet optimální logistická řešení v místním, národním i regionálním měřítku. Zákazníky Wincantonu jsou významné evropské společnosti z různých oborů podnikání. V České republice otevřel Wincanton svou pobočku v roce 2002 a soustředí se zde na poskytování logistických služeb pro maloobchod, spotřební zboží a automobilový průmysl. Více informací naleznete na www.wincanton.cz.
O společnosti JWA Prague
Agentura JWA Prague je jednou z předních společností působících v oblasti marketingu, PR a event managementu. Od svého založení v roce 1993 poskytuje své služby celé řadě českých i mezinárodních firem. Od roku 2004 řídí projekt Superbrands pro Českou republiku. Více informací naleznete na www.jwa.cz.
Kategorie | Výrobek | Společnost |
---|---|---|
Sušenky | řada EMCO MÜSLI SUŠENKY | Emco spol. s r.o. |
Sladká svačinka | řada PIM'S ČOKOPIŠKOTY MINI | Opavia - LU, a.s. |
Müsli | MÜSLI MIX ČOKO-VIŠEŇ | Emco spol. s r.o. |
Slané pochutiny | TELKA ARAŠÍDOVÁ | Opavia - LU, a.s. |
Mléčné nápoje | REVITAL ACTIVE ALOE VERA | OLMA, a.s. |
Přírodní sýry | SEDLČANSKÝ HERMELÍN FIGURA | Povltavské mlékárny, a.s. |
Tavené sýry a pomazánky | řada PIKANTNÍ POMAZÁNKOVÁ MÁSLA | Choceňská mlékárna s.r.o. |
Mražené polotovary | řada ZMRAZENÉ ZELENINOVÉ PÁNVIČKOVÉ SMĚSI | AGRIMEX Vestec a.s. |
Mražená zelenina | řada FINDUS EXTRA FINE | Findus C.R. a.s. |
Masné konzervy | řada DELIKATESA | SELIKO OPAVA a.s. |
Omáčky | řada APETITO DOBRÁ KUCHYNĚ | TPK, spol. s r.o. |
Káva | řada TCHIBO HARMONY | Tchibo Praha, s.r.o. |
Nápoje | řada JUPÍ TETRA PAK | KOFOLA a.s. |
Pivo | PRIMÁTOR 13% POLOTMAVÝ | Pivovar Náchod a.s. |
Víno tuzemské | řada VINIUM VELKÉ PAVLOVICE SÉLECTION | VINIUM a.s. |
Víno dovozové | BALKAN BEAR | Belvedere Česká republika, spol. s r.o. |
Likéry | KOKOSOVÝ A KÁVOVÝ LIKÉR | Milan Kwaczek |
Krmivo pro zvířata | řada PROPESKO | Provimi Pet Food CZ s.r.o. |
Péče o pleť | řada AB BALANCE - TEA TREE | AB Kosmetika trade Praha, s.r.o. |
Péče o tělo | řada ALEXIS | Drutep, družstvo |
Dámská hygiena | řada PAMELA INTIM | MORACELL s.r.o. |
Péče o nohy | ALPA GEL S KAŠTANEM | ALPA s.r.o. |
Osvěžovače vzduchu | řada BRISE ELECTRIC | S.C.JOHNSON s.r.o. |
Péče o prádlo | řada PERSIL SENSITIVE | Henkel ČR, spol. s r.o. |