"Doposud se mohli zákazníci setkat především s povánočními slevami. Letos přicházíme se změnou, a sice se slevami již v předvánočním období," řekla Eva Williams ze společnosti Tesco Stores ČR. Dodala, že Tesco o 30 procent zlevnilo kabáty a bundy, pánské pletené svetry a pánské košile a o 25 procent společenské oděvy.
Tesco, které v ČR provozuje šest obchodních domů, 45 hypermarketů a 31 supermarketů, již v listopadu plošně zlevnilo o 20 procent oděvy a obuv. "O tyto první předvánoční slevy byl mezi našimi zákazníky obrovský zájem. Zákazníci zlevněné oblečení kupovali nejen pro sebe, ale využívali slev také k nákupu vánočních dárků pro své blízké," podotkla mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Jana Matoušková.
Sezónní slevy připravuje také společnost Ahold, která má v Česku 297 supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova. "Výprodeje zahájíme kolem Vánoc. Loni jsme při povánočních svátcích snížili cenu vybraného zboží až o 70 procent a letos budou slevy podobné," řekla mluvčí společnosti Ahold Czech Republic Kateřina Pecinová.
Loni první obchodní řetězce zahájily zimní výprodeje již na Štěpána a pokračovaly v nich celý leden, kdy slevy kromě zimního oblečení a obuvi zahrnovaly i dekorace, spotřební elektroniku, vybavení pro zimní sporty a kosmetické balíčky. Levněji bylo možné po loňských Vánocích koupit také nábytek, který tehdy až o 50 procent zlevnily například prodejny Ikea.
Češi letos za nákupy v předvánočním období zřejmě opět utratí rekordní množství peněz. V pokladnách obchodníků může v závěru roku podle odhadu analytika společnosti Next Finance Vladimíra Pikory skončit až 250 miliard korun, což by bylo o pět procent více než loni. Vyšší výdaje si domácnosti mohou dovolit díky rostoucím mzdám, nižší nezaměstnanosti a také snadnější dostupnosti spotřebitelských úvěrů.
První obchody začaly letos vánoční zboží prodávat již v polovině října a největší nápor zákazníků očekávají těsně před vánočními svátky. Ty jsou pro obchodníky tradičně nejsilnějším prodejním obdobím v roce.