Podle obchodníků letos začali lidé nakupovat na Vánoce na webu s předstihem již koncem října. "Poprvé o sobě předvánoční horečka dala vědět ve 45. týdnu, tedy od 6. listopadu, a je zajímavé, že ve stejný týden se projevila jak v ČR, tak i na Slovensku, Maďarsku a v Polsku," uvedl marketingový ředitel Internet Mall Michal Pobežal.
Z hlediska sortimentu je podle majitele obchodu Kasa.cz Martina Kasy již několik let největší zájem o digitální fotoaparáty, mp3 přehrávače a drobné elektrospotřebiče jako jsou holicí strojky nebo žehličky. Letos očekává také velký zájem o parfémy a hodinky a jako rodinný dárek o LCD televizory.
Průměrná hodnota vánoční objednávky se pohybuje okolo 3000 Kč. V běžném měsíci je přitom průměrná cena nákupu na internetu okolo 8000 Kč. "Nižší cena průměrného nákupu o vánocích je dána vyšším počtem objednávek drobnějších dárků. Zákazníci se však nebrání ani nákupu luxusnějších dárků. Mezi nejdražší dárky patří audio-video vybavení domácností. Není výjimkou, že se taková objednávka vyšplhá až ke 200.000 Kč," uvedl Kasa.
Vedle dnes již klasického zboží, jako jsou knihy, elektronika nebo kosmetika, je v současnosti možné přes internet pořídit například kompletní stavební materiál, bazén či automobil.