Autostrade se tak snaží zvrátit nedávné rozhodnutí brněnského krajského soudu, který se neztotožnil s právním názorem, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže při posuzování regulérnosti mýtného tendru porušil pravidla správního řízení. Soudce Jaroslav Tesák po jednání 17. října řekl, že námitky firmy Autostrade byly nedůvodné. Tímto rozhodnutím bylo zároveň zrušeno předběžné opatření, kvůli němuž firma Kapsch osm dnů nemohla na dálnicích stavět své mýtnice. Dnes touto vynucenou přestávkou dodavatel zdůvodňuje, proč má výstavba skluz a je vážně ohrožen ostrý start naplánovaný na 1. ledna 2007.
Celý mýtný projekt, potýkající se s řadou problémů technického rázu, tak bude podle Eura dál žít i ve značné právní nejistotě. Je totiž obvyklé, že Nejvyšší správní soud posuzuje kasační stížnosti řádově několik měsíců.
Budování mýtného systému v ČR provázejí problémy od počátku. Veřejnou soutěž vyhrál Kapsch, jehož nabídka ale byla cenově až na třetím místě. Neúspěšní účastníci tendru se několikrát odvolali k antimonopolnímu úřadu, podali stížnosti k českým soudům i Evropské komisi. Naposledy pozdrželo budování systému v říjnu předběžné opatření krajského soudu v Brně.
Ve čtvrtek odpoledne bude ministr dopravy Aleš Řebíček jednat s jedním z majitelů rakouského rodinného holdingu Kapsch Georgem Kapschem o narovnání vztahu českého státu a české pobočky Kapsche. Tématem jednání bude nový dodatek, který by postavení státu ve vztahu ke Kapschi vylepšil.