"Pokud nebudeme brzděni aktivitami neúspěšných uchazečů výběrového řízení, bude mýtný systém v České republice spuštěn v termínu," řekl ve čtvrtek George Kapsch. Firma podle něj zahájí pilotní provoz systému začátkem prosince, zapojí do něj však jen polovinu bran. Další bude zprovozňovat postupně.
"Je to složitá právní a technická záležitost. Problém je v přenesení odpovědnosti za fungování systému. Ten se spustí pouze v případě, že Kapsch bude souhlasit s tím, že přebírá rizika spojená s fungováním systému," prohlásil Řebíček.
Otazníků ale podle listu zůstává více. Ministerstvo dopravy například zásadně nesouhlasí s tím, že by mělo hradit provoz dieselových agregátů, které budou mýtné brány napájet. Tuto povinnost kromě dalších přiřkl dodatek ke smlouvě, jenž v červnu uzavřel tehdejší ministr dopravy Milan Šimonovský. "Stát nesmí nést odpovědnost za náhradní řešení ani náklady s ním spojené," cituje deník Řebíčka.
Tyto nesrovnalosti má údajně vyřešit druhý dodatek, o kterém nyní Řebíček se společností Kapsch jedná. Ústupky připustila i druhá strana. "S ministerstvem diskutujeme, protože my vždy jednáme v zájmu našeho klienta. Nemá smysl se zafixovat na jednom stanovisku, protože na českém trhu chceme působit ještě dalších třicet let," vyjádřil se Georg Kapsch.
Řebíček podle deníku přichází se třemi okruhy požadavků. "Chci, aby byly konkrétní články obsažené v prvním dodatku úplně vypuštěny. Musíme si vyjasnit rozdílné názory na část jeho pasáží. Kapsch třeba musí převzít odpovědnost za napájení mýtných bran dieselovými agregáty," upřesnil ministr.
Zmiňovaný první dodatek ke smlouvě na mýtné má ministerstvo dopravy zveřejnit v podobě, odsouhlasené dodavatelskou firmou. Kapsch z dokumentu vypustí pasáže, které považuje za své know-how. Dosud informace z dodatku na veřejnost prosakovaly pouze prostřednictvím médií.