Budoucnost sporožirových plateb SIPO je stále ve hvězdách. Česká
pošta a spořitelna se totiž dosud nedokázaly domluvit, zda jsou při této službě schopny
nadále spolupracovat. V případě, že se nedohodnou, bude si muset 1,4 milionu klientů
spořitelny od září hledat jinou banku. I v opačné situaci to však znamená pro klienty jednu
špatnou zprávu- poplatky za SIPO budou vyšší. Dnes má o platbách jednat vedení obou
společností, definitivně se však rozhodne až příští týden. "Náš generální ředitel se vrátí ze
zahraničí v pátek, takže záležitost se nevyřeší dříve než po víkendu," řekl mluvčí České
pošty Ladislav Vančura. SIPO je pohodlný způsob placení inkasa, v rámci kterého
odcházejí majiteli sporožira platby automaticky z účtu- nemusí tedy chodit s každou
složenkou zvlášť na přepážku. Spořitelna ovšem před časem poště oznámila, že jí od 1.
září přestane poskytovat soubory dat potřebné pro fungování systému. Pošta nato
rozeslala 30 tisícům spořitelních klientů upozornění, že si budou muset od podzimu hledat
jiný bankovní ústav. "Přes to všechno máme stále zájem na dohodě," říká mluvčí spořitelny
Pavel Jiroušek. I pokud by se obě strany domluvily, bude pro lidi SIPO dražší. Spořitelna
tuto službu dosud poskytovala zdarma, do budoucna chce poště účtovat za každou platbu
jednu korunu. "Tuto částku bychom museli každopádně vybírat od lidí," uvedl Ladislav
Vančura. Například Komerční banka si za zavedení SIPO účtuje jednorázově 60 korun a
kromě toho ještě dvě až čtyři koruny za každou platbu. Placení přímo na poštovní
přepážce by mělo být nadále zdarma.
Zdroj: MF Dnes 26.5. 1999