„Článek uveřejněný v dnešních médiích se absolutně nezakládá na pravdě. Citibank v současné době nezaznamenala žádný útok na účty svých klientů a žádný z našich klientů neutrpěl jakoukoliv finanční ztrátu,“ uvedl generální ředitel Citibank Javed Kureishi.
Prioritní snahou Citibank a.s. je chránit své klienty, proto je banka pravidelně informuje o nebezpečí těchto podvodných emailů, a to prostřednictvím zasílaných výpisů z účtu, samostatnými dopisy, informačním letáčkem a varováním umístěným na internetových stránkách www.citibank.cz. Navíc Citibank s platností od 28. října 2006 rozšířila bezpečnost svého internetového bankovnictví o autentizační kalkulátor Bezpečnostní klíč.
Výskyt podvodných e-mailů (tzv. phishing) není v bankovním světě žádnou novinkou. Na českém bankovním trhu se tyto emaily objevily během letošního roku hned několikrát u různých bank. Citibank byla podvodnými emaily napadena v březnu 2006. Díky rychlé reakci Citibank, která okamžitě začala kontaktovat své klienty prostřednictvím telefonu, rozeslala SMS a e-mailové zprávy s varováním a upozorněním, aby na podobné e-maily v žádném případě nereagovali, žádný z jejích klientů neutrpěl finanční ztrátu. Citibank rovněž aktivně spolupracovala s orgány činnými v trestním řízení a výsledkem této spolupráce bylo zatčení osmi lidí.