Jeden z majitelů rakouské firmy George Kapsch ale ČTK ve čtvrtek řekl, že Kapsch je připraven převzít závazky z provizorního provozu zpět.
Kapschi se podle dodatku během prvních tří měsíců provozu systému povoluje snížení efektivity výběru mýta až na 85 procent. Při překročení limitu 95procentní úspěšnosti se zvyšuje Kapschi odměna oproti původní smlouvě. Firmě podle ustanovení dodatku připadnou veškeré mýtné poplatky, které firma vybere nad hranici 95 procent. Například v Rakousku se úspěšnost mikrovlnného systému blíží sto procentům.
Ministerstvo dopravy zveřejnilo dodatek dnes odpoledne. Předcházela tomu dohoda mezi ministrem Alešem Řebíčkem a Kapschem. MD však nezveřejnilo dodatek celý, neboť Kapsch si vymínil utajení těch částí dodatku, které se týkají firemního know-how. Začerněny jsou například názvy spolupracujících pojišťoven a výše poplatků za transakce s platebními kartami. Dodatek také umožnil Kapschi odsunout zprovoznění mýtného systému na silnicích prvních tříd o šest měsíců. Mýtné na 1100 kilometrech silnic prvních tříd se tak má začít vybírat až od 1. července 2007.
Dodatek uzavřelo ministerstvo dopravy s Kapschem proto, aby se urychlila výstavba systému. Ta měla původně trvat 12 měsíců, tendrem o mýto se však zabýval antimonopolní úřad a výstavba začala až o tři měsíce později. Urychlení výstavby Kapsch podmínil uzavřením dodatku, na druhou stranu mu zanikly jakékoliv nároky na prodloužení lhůt dokončení systému.
Kapsch je ochoten jednat s ministerstvem dopravy o novém dodatku ke smlouvě o mýtném a převzít tak část rizik od státu. Řebíček již dříve řekl, že nový dodatek by měl být hotov do 15. prosince.