Zatímco v roce 2004 byl nárůst počtu letadel nad českým územím více než 20procentní, v roce 2005 to bylo deset procent. Výhled do dalších let počítá s tím, že růst bude stagnovat mezi třemi a pěti procenty. To odpovídá dlouhodobému průměru EU.
Rok 2006 je podle Materny výjimečný hlavně výrazným nárůstem cen leteckého paliva. V dřívějších letech těžila ČR z nízkých přeletových poplatků, takže přes české území létali i dopravci, pro které nebyla tato trasa nejkratší. Letos však kvůli vysokým cenám ropy dopravci hledají opět nejkratší možné trasy. Ani nízké ceny přeletů totiž nevyrovnají vyšší spotřebu leteckého benzinu.
Nejnáročnějším dnem bylo pro navigátory 14. září, kdy v českém vzdušném prostoru zaznamenali 2215 pohybů letadel. V roce 2005 byl denní rekord zaznamenán 18. srpna, kdy nad ČR prolétlo 2187 letadel. Nejsilnější měsíc je tradičně červenec.
Nejvíce, 12.383 korun, zaplatí za přelet ČR obří Boeing 747-400. Boeing 737 zaplatí asi 5000 korun, menší letadla platí 3100 Kč. Z 29 zemí sdružených v organizaci Eurocontrol má ČR šesté nejnižší přeletové poplatky a je pod evropským průměrem.
Dlouhodobě největším zákazníkem ŘLP, co se týče navigačních služeb, je německá Lufthansa.
Od 18. února 2007 začne fungovat nové řídicí středisko ŘLP za 3,5 miliardy korun v Jenči u Prahy. "Celé dvě třetiny nákladů spolkly moderní technologie," řekl Materna s tím, že jde o jedno z nejmodernějších středisek v Evropě. Umožní zásadně restrukturalizovat vzdušný prostor po vybudování nové dráhy v Ruzyni, sdělil Materna.