"Pokud to nebude vyjasněno, tak my k tomu nedáme kladné stanovisko," uvedl Vykydal. ŘSD však věří, že hygienici, jejichž rozhodnutí je závazné, budou se zprovozněním D11 souhlasit. "Tím, že odvedeme nákladní dopravu, která je na staveništi, tak ty podmínky zlepšíme proti současnému stavu," tvrdí generální ředitel ŘSD Petr Laušman. Provoz lze podle něj pustit za stanovení podmínek, které budou následně splněny.
Hluková studie bude hotova možná do pátku, zatím je naměřena pouze současná situace, poznamenal ředitel Zdravotního ústavu v Pardubicích Tomáš Helmut. Zmíněná dokumentace podchytí situaci při vpuštění všech vozidel nebo s omezením nákladní dopravy. V případě, že budou naměřená čísla vyšší, než připouští normy, budou se muset udělat další protihluková opatření. Konečné rozhodnutí o zprovoznění dálnice vydá ministerstvo dopravy.
Dálničního spojení s hlavním městem se koncem roku dočkají podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Královéhradecký a Pardubický kraj. "Dokončí se nových 42 kilometrů plnohodnotné dálnice, celkové náklady na výstavbu nového úseku D11 dosáhly 15 miliard korun," uvedl mluvčí ŘSD Jan Hoření.
K 21. prosinci bude rovněž dokončeno více než 23 kilometrů dálnice D8 z Ústí nad Labem na německou hranici u Petrovic, kde se na ni bude napojovat německá dálnice A17.