"Zvolili si svou finanční strategii a rozhodli se, že se raději zadluží, než aby prodávali majetek," prohlásil generální ředitel výzkumné firmy CreditSights Glenn Reynolds. "Potvrzuje to, že před sebou nevidí nic než problémy, protože s předstihem nabírají dluhy," dodal.
Automobilka již v říjnu uvedla, že uvažuje o nových úvěrech, aby si zajistila dostatek hotovosti k financování plánovaného uzavření 16 továren a propuštění až 45.000 zaměstnanců, připomíná agentura Reuters.
Americké automobilky nyní zápasí s konkurencí z Japonska a Jižní Koreje i se stoupajícími náklady na suroviny, zdravotní péči a penze. Drahý benzin navíc způsobil pokles poptávky po sportovně užitkových automobilech, které byly v USA dlouhou dobu důležitým zdrojem zisku.
Firma Ford vykázala za třetí čtvrtletí ztrátu 5,25 miliardy dolarů. Automobilka v září uvedla, že její severoamerická divize se vrátí k celoročnímu zisku nejdříve v roce 2009. To je o rok později, než původně předpokládala. Podnik také v dohledné době nehodlá vyplácet žádné dividendy.