Z původně plánovaných 171 bran pro první etapu se čtyři brány nepodaří z technických či legislativních důvodů do konce listopadu dobudovat. Jde o již hotovou bránu na D1, kterou poškodil kamion a musí se opravit, nebo o bránu na jihočeské dálnici D3, která je však oficiálně stále vedena jako silnice první třídy, a tudíž o povolení rozhoduje samospráva. Další kritické místo je na dálnici D11, kde projíždějí nadměrné náklady a musí se tudíž přepracovat projektová dokumentace k bráně. Posledním místem je rychlostní komunikace R10, která rovněž nespadá pod pravomoc státní správy. Podle Kapsche se dokončí tyto brány do konce prosince.
Mýtné se má začít vybírat na dálnicích a rychlostních silnicích od 1. ledna 2007, na silnicích prvních tříd od 1. července 2007. Přes pochybnosti tisku i ministra dopravy Kapsch několikrát ujistil, že systém bude spuštěn včas.
V pátek zveřejnilo ministerstvo dopravy první dodatek smlouvy o mýtném. Z něj mimo jiné vyplývá, že stát ponese plnou zodpovědnost za náhradní řešení mýtného systému v případech, kdy se společnosti Kapsch nepodaří sehnat všechna povolení k mýtným branám od státní správy a samosprávy. Nyní je přitom jisté, že systém opravdu bude fungovat v provizoriu, neboť se nepodaří vybudovat datové a elektrické přípojky ke všem branám. Asi 150 bran ze 167 tak budou pohánět naftové agregáty.
Dodatek uzavřelo ministerstvo dopravy s Kapschem proto, aby se urychlila výstavba systému. Ta měla původně trvat 12 měsíců, tendrem o mýto se však zabýval antimonopolní úřad a výstavba začala až o tři měsíce později. Urychlení výstavby Kapsch podmínil uzavřením dodatku, na druhou stranu mu zanikly jakékoliv nároky na prodloužení lhůt dokončení systému.
Kapsch je ochoten jednat s ministerstvem dopravy o novém dodatku ke smlouvě o mýtném a převzít tak část rizik od státu. Ministr dopravy Aleš Řebíček již dříve řekl, že nový dodatek by měl být hotov do 15. prosince. Další kolo jednání by se mělo uskutečnit v úterý.