"Chceme být významní hráči na světovém trhu v tom, co umíme nejlépe, a maďarská akvizice je důkazem, že Škoda má na to hrát v oblasti dopravní techniky stále důležitější roli," dodal.
Získání firmy Ganz znamená posílení pozice Škodovky v oblasti pohonů a trolejbusů i nových trhů, především v Maďarsku, Itálii a Jižní Americe. Ganz Transelektro má podobné portfolio výrobků jako plzeňská společnost Škoda Electric, výrobce pohonů a trolejbusů. Ganz je dodává do Budapešti a Debrecínu, do lotyšské Rigy a pohony například pro budapešťské metro.
Společnost má výrobní závody v Budapešti a Baje. Ganz-Škoda přebírá všech 145 zaměstnanců. Členy představenstva nové společnosti se stali generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek a obchodní šéf Škody Transportation Jaromír Jelínek. Ganz-Škoda se stane členem skupiny Transportation, jejímiž členy jsou Škoda Transportation, Škoda Electric, ČKD Vagonka Ostrava, VÚKV Praha a Sibelektroprivod Novosibirsk, kde 900 lidí vyrábí trakční výzbroje.
Škoda Electric a Ganz Transelektro si vzájemně konkurovaly na středo- i východoevropských trzích. Naposledy letos s březnu Škodovka porazila Maďary a polský Solaris při dodávce 25 trolejbusů do slovenského Prešova, což byl kontrakt v objemu 270 milionů Kč.
Škoda Holding má 3600 zaměstnanců a letos očekává tržby minimálně na úrovni loňského roku, kdy skupina prodala zboží za 7,34 miliardy Kč. Podnik loni hospodařil s čistým profitem 565 milionů korun. Jeho vývoz se pohybuje mezi 60 až 70 procenty, nejvíce do zemí EU. Plzeňské strojírny letos získaly nové zakázky za 20 miliard korun, o šest miliard více než loni.