"Velké podniky mají své matky v zahraničí a díky tomu mají o společenské odpovědnosti dost informací. My chceme zvýšit povědomí u podniků do 250 zaměstnanců," uvedla na prvním ze série seminářů v Praze manažerka projektu Andrea Václavíková.
Ředitel BLF Tomáš Nejedlo zdůraznil, že dlouhodobě se dodržování principů společenské odpovědnosti vyplatí. Podle něj vzniká skupina zákazníků, kteří se kromě ceny zajímají také o původ výrobku, zdravotní nezávadnost či šetrnost k životnímu prostředí. Odpovědná firma je podle něj také atraktivnější pro zaměstnance. "Ti dnes očekávají, že jim zaměstnavatel umožní vyvážit osobní a pracovní život. Doby, kdy byli ochotní pracovat deset či 12 hodin denně, jsou pryč," dodal Nejedlo.
Nejedlo odhadnul, že aktivity navíc, jako je třídění odpadů nebo sponzoring, dělá až 98 procent firem. Z malých podnikatelů však málokterý zná termín společenská odpovědnost firem. "Když se však budou profilovat jako společensky odpovědná firma, zlepší jim to reputaci, učiní je to atraktivnějším pro zaměstnance, odliší je to od konkurence," vyjmenoval.
Petr Hlínka z ČSOB uvedl, že když chce firma získat kvalitní pracovníky, musí jim poskytnout nadstandardní podmínky, například možnost pracovat na částečný úvazek či fungující kavárnu a restauraci přímo v budově firmy. "V budoucnu bychom chtěli zaměstnancům nabídnout nestátní školku," nastínil, jak se program společenské odpovědnosti ČSOB bude dál vyvíjet.