Soukromý rychlík měl být na trase z Prahy do Ostravy o polovinu levnější než základní jízdné v pendolinu Českých drah a jen o 19 minut rychlejší. "Pro normální provoz jsme museli zajistit náhradní řešení," řekl Petr Šimral, jednatel firmy Railtrans, která rychlík provozuje.
Ačkoli se o problému se zabezpečovacím zařízením hovořilo poprvé už před rokem kvůli komplikacím s provozem pendolina, nic se dosud nezměnilo, píše deník. Problémy má i mezistátní doprava. S novým jízdním řádem, který začne platit 10. prosince, měly do Česka jezdit i přímé spoje z Rakouska. Kvůli zabezpečovacímu systému ale budou muset lokomotivy na hranicích přepřahat.
Všechny cizí elektrické lokomotivy ruší zabezpečovací zařízení na českých tratích. "Rušení se projeví například tak, že zabezpečovací systém hlásí, že trať je volná, a přitom po ní jede vlak," uvedl jednatel společnosti Siemens kolejová vozidla Jan Maj.
Tyto lokomotivy mají problémy proto, že v Česku platí nejpřísnější bezpečnostní limity v Evropě. V EU již existuje tlak, aby se parametry zabezpečovacích zařízení v Evropě sjednotily. České ministerstvo dopravy se však vymlouvá na to, že takový krok by byl velmi drahý.