V druhé etapě měly kamiony platit mýtné i na vybraných silnicích první třídy. Nový návrh Kapsche, jak tuto etapu postavit, však odmítla odborná komise ČVUT. Kapsch podle deníku nabídl satelitní řešení poté, co zjistil, že pomocí mikrovlnné technologie druhou etapu však nepostaví. Firma tedy nestihne zpoplatnit všechny silnice prvních tříd do července příštího roku, jak stojí ve smlouvě. Podle zdroje HN by to znamenalo, že v projektu českého mýtného Kapsch zcela skončí.
Zdroj HN potvrdil, že komise ČVUT odmítla návrh satelitního řešení, jak je Kapsch předložil. "To, co předložili, nemohlo fungovat. Byl to jen prototyp," uvedl.
Mluvčí Kapsche Evžen Staněk k tomu uvedl, že žádné nové skutečnosti týkající se druhé etapy nevyvstaly. "Na žádost ministerstva dopravy jsme vypracovali variantu, která počítá se satelitním řešením, a stále čekáme na vyjádření ministerstva," sdělil HN.
Kapsch navíc dnešním dnem nespustí pilotní provoz mýtného systému, protože mu to ministerstvo nedovolilo. Největším problémem podle ministerstva je, že Kapsch postavil mýtné brány jinde, než měl povolení.
Mýtným se ve čtvrtek večer na svém zasedání zabývala také vláda. "Byla to pouze informace, kterou přednesl ministr dopravy Řebíček. Fakticky jenom rekapitulovala to, co je obecně známé, tedy pozastavení pilotního provozu tohoto projektu," řekl ministr pro místní rozvoj Petr Gandalovič.