Podle lidí informovaných o průběhu jednání bude EADS financovat vývoj A350 z 60 procent vlastními prostředky. Zbývající čtyři miliardy půjdou z vnějších zdrojů, na něž dají státní záruky čtyři evropské vlády, které Airbus podporují: francouzská, britská, německá a španělská.
Člověk blízký jednáním listu řekl, že se o struktuře těchto čtyř miliard ještě nerozhodlo a že po nějakou dobu zůstane tato otázka otevřená. Půjde zřejmě o kombinaci nových obligací, návratných půjček a dalších prostředků. EADS a jeho akcionáři nechtějí vyvolat spor mezi EU a USA kvůli nedovolené státní pomoci Airbusu.
Dnešní souhlas správní rady EADS by byl pro pařížské ústředí Airbusu významnou psychickou vzpruhou. Za poslední rok se podnik potýkal s problémy u obřího letadla A380 a rozepřemi v managementu EADS. Airbus má také starosti s nepříznivým vývojem nákladů, protože za letadla dostává dolary, ale vyrábí je v drahé eurozóně, napsal list.
Zdroj agentury Reuters uvedl, že správní rada EADS si je jistá na 90 procent, že projekt A350 XWB s větším trupem dnes schválí. Zdroj potvrdil, že se největší sporné body vyřešily ve čtvrtek. Agentura ale dodává, že podle francouzského listu Les Echos je výsledek dnešního jednání nejistý.