Podle nejmenovaného zdroje deníku by stát v případě zrušení smlouvy zaplatil za již vybudované části systému přibližně 2,5 miliardy korun. Výběrem mýta a stavbou druhé etapy by pak pověřil někoho jiného.
"Naopak. Máme zájem na tom, aby systém řádně a bez právních vad fungoval," řekla mluvčí ministerstva Marcela Žižková. Podle mluvčího Kapsche Evžena Staňka jsou spekulace o zastavení stavby mýtného systému zcela vymyšlené. "V jednáních s ministerstvem dopravy o jednotlivých detailech mýtného projektu nikdy nebylo tématem ukončení kontraktu," uvedl s tím, že na Hospodářské noviny firma připravuje kvůli údajně neobjektivním článkům o mýtném žalobu.
Ve druhé etapě měly kamiony platit mýtné i na vybraných silnicích první třídy. Nový návrh Kapsche, jak tuto etapu postavit, však podle HN odmítla odborná komise ČVUT. Kapsch údajně nabídl satelitní řešení poté, co zjistil, že pomocí mikrovlnné technologie druhou etapu nepostaví. Firma tedy nestihne zpoplatnit všechny silnice prvních tříd do července příštího roku, jak stojí ve smlouvě. Podle zdroje HN by to znamenalo, že v projektu českého mýtného Kapsch zcela skončí.
Kapsch měl dnes spustit pilotní provoz první etapy systému, která zahrnuje zpoplatnění dálnic. Ministerstvo dopravy ale testy nedovolilo. Největším problémem podle úřadu je, že Kapsch postavil mýtné brány jinde, než měl povolení. Podle Staňka je nicméně systém v první etapě prakticky technicky připraven k ostrému spuštění.
Mýtným se ve čtvrtek večer na svém zasedání zabývala také vláda. "Byla to pouze informace, kterou přednesl ministr dopravy Řebíček. Fakticky jenom rekapitulovala to, co je obecně známé, tedy pozastavení pilotního provozu tohoto projektu," řekl ministr pro místní rozvoj Petr Gandalovič.