Veřejnou zakázku vypsalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), jež má celou infrastrukturu související s placením mýtného převzít a stát se jejím provozovatelem. S vítězem soutěže bude podepsána smlouva na pět let, přičemž předpokládaná hodnota kontraktu je 20 milionů korun bez DPH. Základním kritériem tendru je nabídnutá cena (váha 60 procent), technická úroveň plnění zakázky má váhu 40 procent.
Smlouva s firmou Kapsch o poskytování služeb hovoří o tom, že předmětem činnosti arbitra bude hodnocení úspěšnosti předepsání mýtných transakcí. Znalec bude zjišťovat, jakému procentu vozidel s mýtnou povinností se firmě Kapsch skutečně podařilo poplatek vyměřit. V systému, dle něhož by měl být Kapsch odměňován či penalizován, se jako hranice bere úspěšnost 95 procent. Co je pod ní, má doplatit Kapsch ze svého, z toho, co je nad, mu naopak budou plynout nadstandardní odměny. Kontroverzní dodatek ke smlouvě přitom poskytuje rakouské firmě v prvním třech měsících určité úlevy, respektive bonusy.
Od pátku měla dodavatelská firma Kapsch spustit pilotní provoz mýtného systému, kvůli umístění některých mýtných bran na jiných místech a použití dieselových agregátů ji to ministerstvo dopravy zakázalo. Tím je ohrožen i termín spuštění ostrého provozu 1. ledna 2007.