Výzkum podle Ondřeje Drábka z Advertures potvrdil, že navzdory pevně daným smlouvám může konečné hodnocení spolupráce ovlivnit osobní vztah zástupce agentury a manažera na straně zákazníka. Dvě pětiny všech manažerů zohledňují subjektivní hodnocení, v případě velkých firem je to dokonce téměř polovina, uvedl.
"Klienti podle průzkumu očekávají, že agentury projeví trochu víc sebevědomí a začnou se chovat samostatně a nabízet jim i řešení, o kterých původně zadavatel neuvažoval," uvedl výkonný ředitel agentury Peter Hameister.
Co se týče motivace vybrat si ke spolupráci danou agenturu, podle oslovených manažerů z 91 procent je to její předchozí zkušenost s podobnými projekty. O šest procent méně vedoucích pracovníků si cení osobního doporučení, 81 manažerů ze sta oceňuje i reference agentury. Naopak velikost agentury hraje roli jen u 23 procent manažerů, u ocenění získaných agenturou je to o 14 procent více.
Nejčastěji si oslovené firmy najímají agenturu kvůli reklamě (77 procent), podpoře prodeje (54 procent), online marketingu na internetu (53 procent) a PR aktivitám (44 procent).
Průzkum pro Advertures uskutečnila společnost Tambor. Telefonicky odpovídala stovka manažerů českých firem, průzkum se konal mezi 20. a 27. říjnem.