Průzkum: Téměř pětina firem není spokojena s prací agentur

05.12.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 5. prosince (ČTK) - Téměř pětina manažerů (17 procent) není spokojena se svou spolupracující komunikační nebo marketingovou agenturou. Polovina manažerů je se spoluprací s agenturami spokojena, ale míní, že občas nedokážou splnit jejich požadavky. Hlavním důvodem pro výběr agentury přitom není její velikost, renomé či získaná ocenění, ale její předchozí zkušenost s podobnými projekty a osobní doporučení. Vyplývá to z průzkumu mezi stovkou manažerů českých firem, jehož výsledky poskytla agentura Advertures.

Výzkum podle Ondřeje Drábka z Advertures potvrdil, že navzdory pevně daným smlouvám může konečné hodnocení spolupráce ovlivnit osobní vztah zástupce agentury a manažera na straně zákazníka. Dvě pětiny všech manažerů zohledňují subjektivní hodnocení, v případě velkých firem je to dokonce téměř polovina, uvedl.

"Klienti podle průzkumu očekávají, že agentury projeví trochu víc sebevědomí a začnou se chovat samostatně a nabízet jim i řešení, o kterých původně zadavatel neuvažoval," uvedl výkonný ředitel agentury Peter Hameister.

Co se týče motivace vybrat si ke spolupráci danou agenturu, podle oslovených manažerů z 91 procent je to její předchozí zkušenost s podobnými projekty. O šest procent méně vedoucích pracovníků si cení osobního doporučení, 81 manažerů ze sta oceňuje i reference agentury. Naopak velikost agentury hraje roli jen u 23 procent manažerů, u ocenění získaných agenturou je to o 14 procent více.

Nejčastěji si oslovené firmy najímají agenturu kvůli reklamě (77 procent), podpoře prodeje (54 procent), online marketingu na internetu (53 procent) a PR aktivitám (44 procent).

Průzkum pro Advertures uskutečnila společnost Tambor. Telefonicky odpovídala stovka manažerů českých firem, průzkum se konal mezi 20. a 27. říjnem.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK