Vodafone odstranil sobí parohy konkurenci a omluvil se

07.12.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 7. prosince (ČTK) - Mobilní operátor Vodafone odstranil sobí parohy, které před dvěma dny umístil na reklamní plochy konkurence, a T-Mobilu i Telefónice O2 se omluvil. Na tiskové konferenci to uvedl generální ředitel Grahame Maher. Konkurence nechala celou záležitost posoudit právníky.

"Byl to jen mikulášský žertík. Je potřeba respektovat ostatní subjekty na trhu," uvedl Maher, který se podle svých slov šéfům obou konkurentů omluvil telefonicky. Vánoční reklamní kampaň, jejíž hlavní motto je: "Pryč s falešnými soby", podle něj bude pokračovat. Dodal, že firma i nadále bude ve svém marketingu používat všechny jeho formy.

Podle mluvčí T-Mobile Martiny Kemrové je omluva na místě, dosud však firma čeká na oficiální vyjádření. Další postup bude podle ní záviset na stanovisku právníků. "Bude lepší nechat posouzení celé věci na právnících, než si posílat vzkazy přes média. Pokud naši právníci shledají, že byla porušena pravidla, budou podle toho postupovat," doplnil mluvčí Telefóniky O2 Martin Žabka.

Tzv. guerillovou kampaní, při které firma připevnila na billboardy a telefonní budky konkurence sobí parohy, měla podle vyjádření Vodafonu upozornit na různé marketingové triky k nalákání nových zákazníků. T-Mobile si v úterý na Vodafone stěžoval u Rady pro reklamu a chce vymáhat náhradu škody.

Podle odborníků na reklamu se firmě podařilo na úkor konkurence výrazně zviditelnit. Celá vánoční kampaň slaví úspěch. V listopadu měl Vodafone proti loňsku vyšší prodej o 24 procent.

Firma si většinu kampaně vytvořila vlastními silami. Společnost v současnosti přechází od reklamní agentury Kaspen k Mark/BBDO.

Ve třetím čtvrtletí měl Vodafone 2,31 milionu zákazníků na téměř 12milionovém trhu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK