P.k. Solvent chce koupit drogistickou společnost Mistr Distribuce

07.12.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 7. prosince (ČTK) - Společnost p.k. Solvent, která v Česku provozuje největší drogistický řetězec Teta, plánuje nákup předního tuzemského distributora drogistického zboží Mistr Distribuce. Vedení p.k. Solvent již požádalo antimonopolní úřad o povolení spojení s Mistrem Distribuce. ČTK informaci získala na internetových stránkách Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Mistr Distribuce nyní spolupracuje se sítí několika desítek nezávislých prodejen TOP drogerie a je dceřinou společností logistické firmy ESA. Mistr Distribuce má na českém trhu na starost drogistické výrobky firem Procter&Gamble, ReckittBenckiser, Colgate&Palmolive, Vileda, LAKMA či Bielenda. Společnost provozuje distribuční sklady v Brně a Kněževsi u Prahy.

Síť specializovaných obchodů Teta měla na konci roku 2005 v Česku 516 prodejen a její loňský obrat činil 3,6 miliardy korun. Letos počet drogerií zařazených do řetězce Teta vzrostl na více než 560. Společnost Mistr Distribuce v loňském roce vykázala tržby za prodej vlastních výrobků a služeb 1,14 miliardy korun.

Český drogistický trh prochází velkými změnami. Německý drogistický řetězec Schlecker nedávno požádal ÚOHS o povolení nákupu 130 tuzemských drogerií Droxi. Schlecker má v Česku 19 prodejen, hlavně v pohraničí. V Německu je to ale největší drogistický řetězec, který má více než 10.000 obchodů.

Droxi loni vykázala tržby 1,6 miliardy korun. Jejím majoritním vlastníkem na konci roku 2005 byla rakouská společnost Meinl Bank, jejíž podíl na základním kapitálu firmy činil 57,8 procenta. Řetězec Julius Meinl odešel z tuzemského trhu již loni. Prodejny prodal Aholdu, který provozuje obchody Albert a Hypernova.

Dalším významným hráčem na tuzemském drogistickém trhu je společnost Rossmann, která loni měla v ČR 95 prodejen. Tržby společnosti Rossmann za prodej zboží v loňském roce vzrostly z 1,5 miliardy korun v roce 2004 na takřka 1,7 miliardy korun.

Dařilo se i firmě dm-drogerie markt. V uplynulém hospodářském roce, který skončil letos v září, společnost zvýšila obrat meziročně o 23 procent na bezmála 2,5 miliardy korun. Dm-drogerie markt nyní v ČR provozuje 116 obchodů.

Obliba specializovaných drogerií v Česku roste. Podle průzkumu Incoma Research a GfK Praha samoobslužné specializované drogerii dává při nákupu drogistického zboží a kosmetiky přednost již 35 procent českých spotřebitelů. S malým odstupem následují hypermarkety s 31 procenty a na dalších místech je malá samoobsluha se 12 procenty, diskontní prodejna s osmi procenty a supermarket se sedmi procenty.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK