Feix v rozhovoru zopakoval, že jeho firma je připravena na úspěšné spuštění mýta. Podle něj již také nic nebrání tomu, aby dopravci vybavili svá vozidla palubními jednotkami Premid. Ty jsou povinné a umožňují elektronický výběr mýtného. "Proto je důležité, aby si je především firmy s větším počtem nákladních vozidel obstaraly ještě před spuštěním systému do provozu," řekl Právu.
Elektronické mýtné se má začít na českých dálnicích a rychlostních silnicích od 1. ledna 2007. Průměrnou sazbu 4,05 koruny za kilometr budou platit všechna auta s hmotností nad 12 tun. Zatím ale není jisté, že se vše stihne v řádném termínu. Ministerstvo dopravy totiž dosud nevydalo povolení ani ke spuštění pilotního provozu. Ten měl přitom běžet podle smlouvy již od 1. prosince. Důvodem je podle MD nelegální posunutí některých mýtných bran na jiné místo a také nedodání všech potřebných protokolů ze strany firmy Kapsch. Kapsch naopak důvody ministerstva neuznává a obvinil MD z obstrukčního jednání. Dokumenty prý ministerstvu dodává postupně.
O tom, kdy a zda bude vůbec spuštěn alespoň zkrácený pilotní provoz, nyní obě strany jednají. Ministerstvo i Kapsch označily za nejzazší termín ukončení jednání 15. prosinec.